In dit artikel leer je:

  • Hoe je een stap voor stap plan kan maken om het beste uit je ”modafinil dag” kan halen
  • De manier die ik al jaren gebruik in combinatie met modafinil
  • Waarom ik modafinil ook gebruik voor sporten
  • De echte reden dat ik modafinil al jaren gebruik
  • …en nog veel meer.

Modafinil in de praktijk…

Eerder in een andere blog vertelde ik je dat je een stappenplan moest maken. Ook vertelde ik dat dit handig is bij het gebruik van modafinil omdat je er dan zoveel mogelijk uit kan halen en het efficiëntst te werk kan gaan.

Heb je die blog nou niet gelezen? Lees die dan eerst ; modafinil tips

Als je het al wel hebt gelezen, lees dan gerust verder.

Ik ga je mijn plan van aanpak en mijn hele dag aan je vertellen. Zodat jij een beter beeld kan krijgen hoe jij zelf ook een plan kan maken en hoe jij je er aan gaat houden.

Je kan bijvoorbeeld een excelsheet gebruiken, of gewoon pen en papier pakken, en opschrijven wat je wilt gaan doen. Maak het dan zo dat je elk uur van de dag weet waar je staat en wat je moet doen. Zorg ervoor dat je dit de dag van te voren hebt opgeschreven zodat je de volgende dag meteen in de ochtend kan beginnen.

05:00

De wekker gaat en ik sta op. Ik loop naar m’n bureau toe en neem modafinil in. Ik ga weer terug in bed liggen en val bijna direct weer in slaap.

06:30

Mijn tweede wekker gaat nog nauwelijks af en ik ben eigenlijk al bijna wakker. In mijn geval weet ik dat het effect van modafinil ongeveer na 1,5 uur begint te werken. Aangezien het een medicijn is tegen narcolepsie word ik bijna direct wakker wanneer het effect van modafinil begint te werken.

Ik sta op en maak mijn ochtendroutine af. Deze duurt ongeveer 15 minuten en daarna ben ik helemaal ”opgemaakt” en klaar voor de dag. Ik sla het ontbijt over. Intermittent fasting is de reden waarom. Ik hou ervan om meteen aan de slag te kunnen met werken of studeren wanneer ik wakker ben.

06:45

Ik zit aan m’n bureau en zet mijn laptop aan. Voordat ik echt begin met het werk op m’n laptop luister ik nog even naar een boek via www.blinkist.com. Hier neem ik een kwartier voor uit. Niet meer, niet minder. Ben ik eerder klaar ga ik door met een ander boek en ben ik nog niet klaar ga ik de volgende dag pas verder.

07:00

Ik log in op m’n gmail en check nog één laatste keer mijn mail en google calendar. Ik weet precies wat er nog moet gebeuren en ga beginnen met het éérste wat er voor mij op de planning staat: een nieuwe blog schrijven. Eerst besteed ik ongeveer 2 uur de tijd om informatie op te zoeken en andere onderzoeken te lezen. Als ik langer de tijd nodig heb sla ik de volgende ”werksessie” over en blijf ik doorgaan met mijn onderzoek en zoektocht naar meer informatie.

09:00:

Ik heb genoeg informatie verzameld en ik neem even een half uur pauze. Ik drink wat water, ga naar het toilet en maak even een wandeling buiten. Daarna ga ik nog even 10 minuutjes mediteren voordat ik het weer oppak.

09:30: 

Ik begin met schrijven van m’n nieuwe blog voor een van m’n andere sites. Ik raas erdoorheen, nummer één regel voor mezelf: schrijf de eerste versie snel en het eerste wat in je opkomt. Bij de tweede check gaan we pas opletten of we dingen moeten aanpassen en wat beter zal werken. Ik ben enorm gefocust, ik doe niks anders dan typen. Scherper dan dit kan ik bijna niet worden. Verbazingwekkend is het eigenlijk niet meer…dit is wat modafinil met je doet. Het maakt je scherper dan de kledingstijl opmerkingen van je schoonmoeder.

12:30

Voordat ik het weet zijn er al 3 uren voorbij. Klaar ben ik nog niet. Maar zonder modafinil had ik waarschijnlijk op de helft gezeten van wat ik nu heb gedaan. Ik besluit wat te gaan eten. Erg honger heb ik niet, modafinil onderdrukt immers mijn hongergevoel. Ik weet dat ik moet eten. Ik heb brandstof nodig om te kunnen blijven werken. Modafinil maakt je zo geconcentreerd dat je vergeet je brandstof aan te vullen, terwijl je veel harder mentaal aan het werk bent dan normaal.  Het enige wat je brein denkt is: ik moet gefocust blijven op hetgeen wat hier voor me is nu.

Ik voel me goddelijk. Geen idee waarom niet iedereen modafinil gebruikt. Sinds ik het gebruik ben ik een betere versie geworden van mezelf. Ik werk efficiënter, effectiever, beter, sneller, wat je je ook maar kan bedenken en boven alles…er komt meer geld binnen en ik zie mezelf elke dag succesvoller worden.

Na dit neem ik even tijd voor mezelf. Ik weet dat ik door wil werken, maar het is goed om even rust te nemen na meerdere uren. Ik besluit een boek te lezen. Voor de mensen die geïnteresseerd zijn welk boek: The Power Of Habit.

13:30

Naast werk en studeren heb ik ook een ander doel: fitness. Groter worden, sterker worden, er beter uit gaan zien en gezond genoeg te blijven om mijn levensstijl vol te houden. Ik besluit naar de sportschool te gaan. (Tip tussendoor: kies de sportschool die het dichts bij je is)

Ik hype mezelf nog even op door wat muziek te luisteren. Mijn hart begint harder te kloppen. Ik ben er klaar voor. Deze aankomende 1,5 uur fitness gaat geweldig worden.

Zo gefocust als ik ben vergeet ik de tijd en maak ik mijn sets af. Constant lettend op de tijd. Een minuut rust tussendoor en dan weer door. Ik let op alles. Ik let op het gewicht en of ik de juiste techniek uitvoer. Wanneer het fout gaat word ik niet gefrustreerd zoals vroeger wel eens kon gebeuren. Modafinil houdt me scherp en gefocust om het gewoon opnieuw te doen totdat het wél goed gaat zoals ik wil.

Na het sporten ga ik naar de sauna en neem daarna een koude douche. Zelfs hier blijf ik gefocust. Ik let op m’n adem en blijf rustig wanneer ik de koude stralen van de douche op me rug voel neerkomen. 

15:30

Het is nog best vroeg, maar ik weet van mezelf heel goed één ding: ik heb al meer gedaan dan 99% van de samenleving. Ik besluit opnieuw weer te eten. Ik weet dat het nodig is in verband met het sporten. Zoals ik al eerder zei: je hebt goede voeding (brandstof) nodig om te presteren en alles te doen wat je echt wilt doen. Immers moet ik nog even door. De modafinil in mijn lichaam is nog lang niet uitgewerkt. 

16:00

Ik besluit aan m’n studie te werken. Ik heb mezelf voorgenomen 3 hoofdstukken door te nemen voordat ik ga slapen. Moeite heb ik er nooit mee gehad, maar dat het saai is ontken ik niet. Toevallig hoef ik hier alleen te lezen. Normaal had ik het anders doodsaai gevonden. Maar raar genoeg heb ik er momenteel geen enkel beetje moeite mee met behulp van modafinil. Ik blijf doorlezen en opeens ben ik klaar. Ik was de tijd helemaal vergeten. Maar gelukkig is het niet al te laat…

20:30 

Ik ben klaar met lezen en merk dat het effect van modafinil al wat minder wordt. Ik begin wat honger te krijgen en voel me wat meer vermoeid. Ik eet nog iets kleins en begin mijn laatste dingetjes af te maken. Ik zorg ervoor dat ik weer een plan heb voor morgen en dat alles klaar ligt om meteen te knallen morgen. Dan nog even snel reageren op iedereen via Whatsapp en mijn mail bekijken. 

21:30

Voor vandaag ben ik tevreden. Ik heb gedaan wat ik wilde doen en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik hard heb gewerkt. Mijn dag zit er voor nu op. Ik heb m’n best gedaan en er het beste van gemaakt. Morgen de volgende dag…de volgende stap naar mijn doelen en de volgende stap naar succes…

Nu heb je kunnen lezen hoe voor mij een dag eruit ziet. Elke avond opnieuw maak ik dus een planning voor de volgende dag. Daarbij schrijf ik op welke dingen ik morgen moet hebben gedaan en wat ik daarnaast zelf nog wil doen. Ik hoop dat ik jou hiermee geholpen heb een idee te krijgen hoe een dagelijkse planning eruit kan zien en dat je voor jezelf ook een goede planning kan gaan maken. Onthoudt goed dat je deze planning zo gedetailleerd mogelijk maakt om het meeste eruit te halen.